+36302841636 office@kulcsweb.hu

A Google hozza a legtöbb vásárlót a webáruházaknak.

A lehetséges vásárlók 25%-át elveszíti minden olyan vállalkozás, amelyik honlapja nem optimalizált mobilra.

A Google – a napokban közreadott – trendkutatása szerint 2016-ban végérvényesen mobilfüggőkké váltunk, hiszen átlag napi 170 percet internetezünk mobilról, leginkább otthon, a munkahelyünkön, és szórakozóhelyeken. A kutatás kiemelte, hogy a lehetséges vásárlók 25%-át elveszíti minden olyan vállalkozás, amelyik honlapja nem optimalizált mobilra.

Akik SEO-ellenesek – világít rá Evenich András a kulcsszo.hu szakértője – azzal érvelnek, hogy a honlapkészítés során a SEO-t ügyféloldalról azért érdemes túllépni, mert az embereknek, akik az interneten böngésznek, azonnali, gyors válaszra van szükségük: nem érnek rá tartalmat olvasni, ezért nem érdemes küzdeni a jó helyezésekért. Hirdetni kell, ehhez pedig nem kell a SEO. A másik – gyakori érv – hogy a SEO nem mérhető. Pedig ez nem így van, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2%-os konverziós arány az elvárt.

A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát melyben 80 millió weboldalt vizsgáltak. A tanulmányban található több meglepetés, például – az online marketingszakértők által évek óta etalonként kezelt -2%-os konverziós arány: mely ennél jóval alacsonyabb, mindössze 1.5% a 80 millió webáruház elemzése alapján.

A kutatás kiderítette, hogy a – kereskedelmi – weboldalakra érkező látogatók 43%-a (azaz 10-ből 4 internetező) a Google organikus találatai miatt érkezett, és vásárolt: azaz a SEO fontosabb, mint valaha. További 27% a hirdetésekből találta meg az oldalt, 16% pedig közvetlen forgalom alapján, és mindössze 6%-nyi látogató érkezett hírlevél hatására, 3% pedig a Facebookról.

A mérések szerint a vásárlók 41%-a azért vásárolt éppen az adott honlapon, mert a jó tartalomnak, és a jó Google helyezésnek köszönhetően az oldal “felhívta magára a figyelmet”, és meggyőzte a látogatót, hogy ott érdemes vásárolni. Vannak, akik ennek ellenére a hirdetésekben bíznak, és abban látják a megoldást, holott hirdetni sokkal drágább, mint a SEO.

A tanulmány egyik legmegdöbbentőbb mutatója az, hogy annyira felgyorsult a világ, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség, és a vásárlás között: minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és vásárlás, vagy bármilyen más interakció nélkül távozik. Ez nem csak akkor gond ha fizettünk a látogatóért, hanem azért, mert ha sok látogató hagyja el gyorsan az oldalunkat, számíthatunk a Google büntetésére

Forrás: http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=43941&referer_id=rss